Presentación virtual
Martes 19 de Marzo del 2024, 9:30 am
Fundación Alternativas

Media Literacy for Democracy: Final Conference

A set of policy recomendations addressed to civil society, media workers on media literacy

The Media Literacy for Democracy project focuses on promoting an effective media literacy strategy based on the multidisciplinary approach and cross-sector cooperation to tackle disinformation, empower citizens to make informed decisions, and protect democratic values.

In this project’s final conference, we will present our contribution to defining an effective European strategy to promote media literacy in the Member States, a set of policy recommendations addressed to civil society, media workers and local and international institutions.

Program

09.30-10.15: Welcome and opening remarks

• Jesús Ruiz-Huerta
    Director of the Laboratory of Public Policies Fundación Alternativas
  • Olena Goroshko
    Expert on disinformation regarding the war in Ukraine and Professor at the National Technical University (Ukraine)
  • Eugenia de la Rosa
    Press Officer at the Representation of the European Commission in Spain

10.30-11.30: Project Results

• Eleonora Mongelli
    Vice President of FIDU and MLFD coordinator
  • Maria Rachinska
    Manager of FECE
  • Sara Singelton
    Senior Researcher  Social Inclusion
  • Svilena Kostadinova
    Communication Officer of FECE
  • Ramón Ruiz Ruiz
    Chair of Philosophy of Law, University of Jaén
  • Maria Ochwat
    Uniwersytet Szczecinski

Moderation

• Isaac Pozo
    Project Manager Fundación Alternativas

11.30-12.30: Roundtable

• Gian Marco Passerini
    ‘Content Creator at Luiss Data Lab – Italian Digital Media Observatory (Italy) and expert on disinformation in electoral context?’
  • Coral García Dorado
    International Alliances Officer at Maldita.es and expert on disinformation
  • Víctor Ventura
    PhD researcher in disinformation regarding cryptocurrencies at the Universidad Rey Juan Carlos (Spain)

Moderation

• Inés Ferreirós
    Coodinator of the Laboratory of Public Policies Fundación Alternativas

Acceso al debate:

Con la colaboración de:

Suscríbete a nuestra newsletter

La Fundación Alternativas elabora diferentes newsletter semanales, con información sobre las actividades, publicaciones y novedades de cada uno de los departamentos.

Rellena nuestro formulario para apuntarte a la lista general y recibir toda la información de la Fundación en tu correo, o elegir qué temas te interesan más.

Los campos con * son obligatorios
* Debes autorizar el tratamiento de tus datos personales seleccionando la casilla