Report of the state of Culture in Spain 2021. The publisHing industry, present and future of books

21 febrero 2022

It has historically been at the vanguard of cultural changes and their impact on and expansion in consumption or, perhaps better put, in the enjoyment of the creative capacity of human beings. The book, since the transition from oral to written literature, has been an end in itself and not a mere means of entertainment. Since the invention of the printing press, the book has been the communication channel par excellence for feelings, knowledge, and to explain the meaning of human behavior, of civilizations, and even of religions.

Suscríbete a nuestra newsletter

La Fundación Alternativas elabora diferentes newsletter semanales, con información sobre las actividades, publicaciones y novedades de cada uno de los departamentos.

Rellena nuestro formulario para apuntarte a la lista general y recibir toda la información de la Fundación en tu correo, o elegir qué temas te interesan más.

Los campos con * son obligatorios
* Debes autorizar el tratamiento de tus datos personales seleccionando la casilla