“Zeitenwende” and the German-Franco relation

Otros documentos
9 marzo 2023

“Zeitenwende” and the German-Franco relation

As the European Union and Germany face new challenges and rapid transformation, a closer look at the Franco-German relationship is needed. In particular, the Franco-German relation, often referred as the motor of the EU, deserves much attention from the Spanish perspective and interests. Russia’s war in Ukraine has confronted the EU with new challenges in many policies: energy, security, the new green economy or even institutional reform. Where do France and Germany agree? What are the most significant points of contention?

Suscríbete a nuestra newsletter

La Fundación Alternativas elabora diferentes newsletter semanales, con información sobre las actividades, publicaciones y novedades de cada uno de los departamentos.

Rellena nuestro formulario para apuntarte a la lista general y recibir toda la información de la Fundación en tu correo, o elegir qué temas te interesan más.

Los campos con * son obligatorios
* Debes autorizar el tratamiento de tus datos personales seleccionando la casilla